[ CARROZZERIA ALFA: prosjekt 10 ]

Til forsiden...

 

FORSIDEN
ALFA NYHETER
SERVICE
NYE BILER
BRUKTE BILER
PROSJEKTER
ALFA HISTORIE
OM OSS

 

CAROZZERIA ALFA
HOLTERKOLLVN. 7
1440 DRØBAK
Telefon: 64 93 32 11
post@carrozzeria-alfa.no

 



 

CARROZZERIA ALFA I PRESSEN...


"Lever og ånder for Alfa Romeo". Artikkel i Akershus Amtstidene jun. 2010.


"Carrozzeria Alfa Ekspanderer"
Artikkel i ALFANYTT nr. 1/08 i forbindelse med innflytting i nye lokaler. [pdf1] [pdf2] [pdf3]


"Skorpen har verdens eneste!"
Artikkel i Østlandets Blad feb. 2008 om Carrozzeria Alfa og Tom Skorpens Alfa Romeo SZ prototype. Verdens eneste!


"Kompressormatet klassiker" Artikkel i Drive nr. 6-7/03 om Carrozzeria Alfas egenutviklete kompressorsett til GTV 3.0 V6.

CARROZZERIA ALFA i Drøbak er kjent for sitt kvalitetsarbeid med reparasjoner, trimming, restaurering, lakk og oppretting, men vi driver også med en rekke spesielle og spennende restaureringsprosjekter.

Prosjekt 01: Alfa Romeo Spider 1600 (1973)
Prosjekt 02: Alfa Romeo Bertone 1750 (1971)
Prosjekt 03: Ferrari F355 Challenge (1995)
Prosjekt 04: Bimota SB6R (1997)
Prosjekt 05: Alfa Romeo Giulia Spider 1600 (1963)
Prosjekt 06: De Tomaso Pantera GTS (1974)
Prosjekt 07: Alfa Romeo GTV 6 (1982)
Prosjekt 08: Alfa Romeo Spider Veloce 1750 (1969)
Prosjekt 09: Alfa Romeo GTAm (1970)
Prosjekt 10: BMW 328 Sbarro Replica (1936/1974)
Prosjekt 11: Alfa Romeo Mito (2009)
Prosjekt 12: Alfa Romeo Giulietta Spider (1959)

BMW 328 Sbarro Replica (1936/1974)
Som kjent driver vi jo stort sett med italienske biler og dette er derfor et meget spesielt prosjekt. Den originale BMW 328 var delvis designet av Alfa Romeo og ble lansert i 1936. I 1974 fikk Franco Sbarro tillatelse til å lage noen få replica. Det ble bygget totalt 462 biler mellom 1974 og 1978, de aller fleste med 4 sylindret motor.
Vår ble solgt i Monaco på midten av 70-tallet, men da den hadde en del problemer med kjøling, ble den returnert til Sbarro hvor den så ble stående til vi kjøpte den i 1998. Den er ekstra spesiell da den er en wide body versjon med 6 sylindere som kun ble produsert i et meget lite antall. Bilen er ferdig lakkert og vi holder på med montering av de siste detaljer før bilen skal godkjennes på norske skilter. 

       

Flere detaljer om BMW 328 Sbarro Replica finner du her: http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/BMW328/328gb.html


[ GH © 02-16 ]